Comissió per a la millora de la Qualitat en Atenció Primària

 

DEFINICIÓ

La missió de la Comissió per a la millora de la Qualitat en Atenció Primària (CMCAP) del Departament de Salut d'Alcoi és, l'òrgan de consulta i assessorament de la Gerència i Direcció d'Atenció Primària, que permeta aconseguir una millora en l'atenció i satisfacció de l'usuari, garantir la formació contínua, participar activament en la millora de processos i resultats de l'activitat assistencial i divulgar al màxim tota aquella informació rellevant per a l'acompliment d'una activitat assistencial de qualitat.

 

FUNCIONS

  1. Elaboració de Protocols d'actuació i derivació que disminuïsquen la variabilitat en la pràctica clínica i milloren l'activitat assistencial en l'àmbit de l'Atenció Primària.
  2. Establiment de normes de qualitat i seguretat en els centres i serveis sanitaris amb l'objectiu de garantir la seguretat del pacient en l'atenció sanitària.
  3. Elaborar Sistemes d'informació que aporten indicadors que permeten mesurar, comparar, i avaluar la qualitat dels centres i serveis sanitaris de forma estandarditzada, així com registrar aquelles pràctiques que contemplen un valor afegit a la qualitat dels serveis.
  4. Assegurar la divulgació de la informació en matèria de qualitat assistencial i seguretat del pacient tant a professionals com a usuaris.
  5. Impulsar la creació i actualització de xarxes de comunicació que permeten aquesta divulgació.
  6. Impulsar la formació en matèria de Qualitat i Seguretat del Pacient entre els professionals.

 

OBJECTIUS

  1. Promoure els mecanismes necessaris per a millorar la Qualitat Assistencial i Seguretat del pacient en l'àmbit de l'Atenció Primària del Departament de Salut d'Alcoi.
  2. Impulsar accions que permeten l'abast dels objectius del Pla de Qualitat Assistencial i Seguretat del Pacient en vigor.
  3. Participar activament en totes les fases del PCAySP, planificació, implementació i avaluació.
  4. Promoure la generació de Cultura de Qualitat i Seguretat, entre els professionals de l'AP del Departament.

 

COMPOSICIÓ

La comissió està constituïda per un grup multidisciplinari de professionals de diferents categories tant sanitaris com no sanitaris, juntament amb l'equip directiu d'Atenció Primària i responsable de Qualitat del Departament. Compta aproximadament 15 vocals.

Càrrec Cognoms Nom Especialitat Centre
Presidenta Albert Mota Mª José Logopeda CAP La Fàbrica
Secretaria Santiesteban Casanova Rosa Metgessa CS Castalla

 

CALENDARI DE REUNIONS

La comissió es reuneix l'últim dimarts de cada mes a les 13.30 hores, excepte durant el període vacacional. Les reunions se celebren en el Centre de Salut La Fàbrica.

 

CONTACTE

e-mail: albert_mjo@gva.es

 

DOCUMENTS D'INTERÉS

 

ENLLAÇOS D’INTERÉS